Servicefonds

WoonGenoot heeft voor alle huurders een servicefonds ingericht. Nieuwe bewoners zijn automatisch lid. Lid worden kost éénmalig € 23,00 administratiekosten en een maandbedrag van € 3,40. De eerste keer betaalt u € 26,40. Onder andere onderstaande zaken vallen onder het servicefonds of een 'greep' uit de zaken die vallen onder het servicefonds:

  • Ontstoppingen van riolering
  • lekkage aan kranen
  • stellen van keukens
  • nazien van deurbeslag en binnendeuren.

Meer weten, kijk in onze informatie brochure die u hier kunt downloaden: Informatiebrochure

Extra Diensten
WoonGenoot wil bewoners zoveel mogelijk van dienst zijn bij het realiseren van hun ‘eigen’ woning. Daarom bieden we buiten het gebruikelijke onderhoud tegen betaling een aantal extra diensten aan. Hieronder hebben we deze diensten voor u op een rijtje gezet. En kunt u lezen onder welke voorwaarden u er gebruik van kunt maken. Wilt u meer weten over deze diensten en hun tarieven? Bel of mail onze afdeling Technisch beheer: 024 - 344 06 39 (keuze 2) of onderhoud@woongenoot.nl.

Kleine klussen
De volgende veelgevraagde klusjes bieden wij onze bewoners (tegen betaling) aan:

  • Sloten vervangen bij verlies van sleutel of buitensluiten
  • Plaatselijke verstopping in de binnen riolering verhelpen (gratis voor abonnees van ons servicefonds)
  • Gordijnrails plaatsen en lampen ophangen.
  • Muurdecoraties (schilderij, klok, e.d.) ophangen

 

 

Andere mengkraan
Huurders van WoonGenoot kunnen hun mengkranen laten vervangen door éénhendel mengkranen of thermostaatkranen. Deze kranen zijn er voor keuken, douche en bad.

Keuken
Als het keukenblok in uw woning vervangen moet worden, kunt u tegenwoordig zelf kiezen uit een aantal kleuren en (voor het keukenblad) materialen. Ook de afmeting van de keuken kan worden aangepast aan uw persoonlijke wensen. Zo kunt u (tegen bijbetaling) meer bovenkastjes in uw keuken laten plaatsen of kiezen voor een langer keukenblad met een roestvrijstalen geïntegreerde ronde of vierkante spoelbak. Het kiezen van de kleur van de keuken kost u niets. Kiest u een ander aanrechtblad, dan betaalt u een eigen bijdrage (het prijsverschil met het standaard blad). De keukenblokken die wij plaatsen zijn van het merk Bribus, een hoogwaardig Nederlands fabrikaat. Uitgebreide keukens via WoonGenoot mogen bij een verhuizing in de woning achterblijven. Neemt u contact op met WoonGenoot voor de voorwaarden.

 

WoonGenoot blijft overigens wel degene die beslist wanneer uw keuken aan vervanging toe is. Meestal is dit aan het einde van de afschrijvingstermijn. Wij leveren géén inbouwapparatuur en wij nemen geen inbouwapparatuur over.

Badkamer en toilet
Bij een badkamer of toiletrenovatie worden de wand- en vloertegels vervangen. De wandtegels zijn wit. De kleur van de vloertegels mag u zelf kiezen. Er is keuze uit 5 verschillende kleuren. De vloertegels worden uitgevoerd in antislip. In de nieuwe douchehoek worden de wandtegels tot plafondhoogte aangebracht.

Voorwaarden
Voordat u besluit om van extra diensten gebruik te maken, zal er een definitieve kostenberekening gemaakt worden. Afhankelijk van de hoogte van het bij te betalen bedrag kan er over termijnbetaling worden gesproken. Voor een goede gang van zaken wordt er een overeenkomst opgesteld en met u aangegaan waarin uw keuzes en de bij te betalen bedragen worden vastgelegd. Daarna kunnen er géén wijzigingen meer plaatsvinden. Als er sprake is van een meerprijs dan moet u dit bedrag binnen 14 dagen nadat het werk gereed is voldoen aan de aannemer. Extra voorzieningen moeten bij beëindiging van de huurperiode in de woning achterblijven. WoonGenoot noch de nieuwe huurder hoeft een vergoeding na de huurperiode te betalen.

Meer weten, kijk in onze informatie brochure die u hier kunt downloaden: Informatiebrochure